ხუთ., 2024/04/25, 06:44
თქვენ შემოხვედით ვერსია და IP-ით 3.19.56.45 როგორც სტუმარი | ჯგუფი "სტუმარი"მოგესალმები მეგობარო | RSS
მთავარი | ჩემი პროფილი | რეგისტრაცია | გამოსვლა | შესვლა


             AUTO-WORLD
შემოსვლის ფორმა
ძებნა
გამოკითხვა
შეაფასე საიტი
სულ შეფასებები: 61
მინი ჩატი
მეგობრები
  • შექმენი საიტი
  • ყველაფერი მასტერთათვის
  • პროგრამები ყველასთვის
  • გართობის სამყარო
  • რუნეტის საუკეთესო საიტები
  • კულინარია
  • სტატისტიკა

    საიტზეა: 1
    სასტუმრო: 1
    მომხმარებლები: 0
    მთავარი » შეტყობინებების დაფა » გადადი ყველას სანახავად! » მსუბუქი ავტომობილები (evropa)

    skoda
    ინფორმაცია | | სურათი 2010/09/24, 14:24

    ისტორია

    1895 წელს, ზუსტად შობისდღეებში, დაარსდა მცირე დაწესებულება Slavia -ველოსიპედების შექმნისა და გარემონტებისათვის. მისი მფლობელები გახლდნენ 30 წლის ვაკლავ ლაურინი (Václav Laurin) და 27 წლის ვაკლავ კლემენტი (Václav Klement). ისინი ასევე გააგრძელებდნენ საქმიანობას, რომ არა ერთი გენიალური იდეა - შეექმნათ 1-ცილინდრიანი ძრავი და ჩაემონტაჟებინათ ველოსიპედში. 

    Laurin&Klement -მარკის დამფუძნებლები ვაკლავ კლემენტი და ვაკლავ ლაურინი. საბოლოოდ კომპანიის სახელი შეიცვალა და გახდა - Skoda. 
    ეს გახდათ მცირე, მაგრამ ძალზედ მნიშნველოვანი წინ გადადგმული ნაბიჯი - პროგრესული ნაბიჯი. 1898 წლის ბოლოს ამოვიდა Laurin&Klement - მარკის მოტოციკლი - რომელიც გახლდათ პირველი მოტოციკლი საკმარისად საიმედო ყოველდღიური ექსპლუატაციისათვის. Allgemeine Automobil Zaitung-გაზეთში აღნიშნავდნენ, რომ: „სამართლიანად შეიძლება გამოიყოს ჩეხეთის სამეფოში კომპანია - Laurin&Klement. მათ შექმნეს 2-საბურავიანი, ძრავის მქონე გადასაადგილებელი საშუალება, ფრანგებისაგან განსხვავებით. იმ დროს როდესაც ძმები ვერნერები ველოსიპედის კონსტრუქციის ცვლილების გარეშე მასზე ძალურ აგრეგატს აყენებდნენ, კლემენტები რადიკალურად განსხვავებული გზით წავიდა. მათ თავიანთი ძრავის გარშემო ააწყვეს ველოსიპედი. იდეა პრინციპში ერთი იყო, მაგრამ განხორციელების ხერხები - სხვადასხვა. ფრანგები ველოსიპედის პრინციპზე აკეთებდნენ აქცენტს, ჩეხები კი - ავტომობილზე. ჩეხები მართლები აღმოჩნდნენ." 
    გავიდა მხოლოდ სამი წელი და კონვეირიდან ჩამოვიდა პრინციპულად განსხვავებული 3-საბურავიანი მოტოციკლი, რომელსაც 40 კმ/სთ სიჩქარის განვითარება შეეძლო.
    1905 წელს შეიქმნა ლაურენის და კლემენტის პირველი ავტომობილი. მისი სახელი გახლდათ - L&K Voiturette.  
    და ეს მხოლოდ დასაწყისი იყო, რადგანაც 1905 წელს ლაურინმა და კლემენტმა უსარმაზარი ნახტომი გააკეკეტეს და გამოუშვეს თავიანთი პირველი ავტომობილი - L&K Voiturette. ეს გახლდათ 2 და 4-ადგილიანი მსუბუქი ავტომობილები V-ტიპის 2-ცილინდრიანი ძრავით და წყლის გამაგრტილებლით. იმავე წელს ავტომობილები გამოიყვანეს სომერინგის (ავსტრალია) კლასიკურ რბოლაში, სადაც გამარჯვება მოიპოვეს საგზაო ავტომობილების კლასში. 1906 წელს მანქანებზე დაყენდა 4-ცილინდრიანი ძრავები. კიდევ ერთი წლის შემდეგ შეიქმნა ახალი ავტომობილი - Laurin&Klement - 8-ცილინდრიანი აგრეგატით.  
    როგორი პარადოკსულიც არ უდნა იყოს, წარმატებამ ტან ნერვიულობაც მოიტანა. ავტომობილების საწარმოებლად საჭირო იყო მიწის ნაკვეთები, შენობები, მოწყობილობები - ერთი სიტყვით, ინვესტიციები. 
    1907 წლის 1 იანვრიდან პარტნიოებმა დაიწყეს Laurin&Klement-ფირიმს ტრანსფორმაცია აქციონერულ სტილზე.  
    1907 წლის 19 ივლისს ფირმა უკვე ოფიციალურად დარეგისტრირდა როგორც „Laurin&Klement, აქციონერული კომპანია, მლადა ბოლ;ესლავის ქარხნის ავტომობილები".  
    L&K -ს სავაჭრო წარმომადგენლები სიხარულით „ხელებს იფშვნეტდნენ" ახალი 4-ცილინდრიანი F -მოდელის წარმატების შემყურენი. ამ ავტომობილის აგრეგატის მოცულობა გახლდათ - 2438 კუბ. სმ, ხოლო სიმძლავრე - 21 ცხ.ძ. 
    მათი მოლოდინი არ ამოჩნდა მცდარი - 1907 წლის მაისიდან 1909 წლის ოქტომბრამდე 371 ეგზემპლიარი გაიიყიდა. 
    ავტომობილი გამოდიოდა მრავალ ვერსიაში სამგზავრო კორპუსით ან სპეციალური დანიშნულების კორპუსით. მაგალითად, მსუბუქი ავტობუსი, რომეიც კომპანიის მაშინდელ პრაისებში შედიოდა სახელით „ომნიბუსი".  
    ორი 4-ცილინდრიანი F-ტიპის ბლოკის გაერთიანების შემდეგ შეიქმნა ავტომობილი Laurin&Klement FF — პირველი 8-ცილინდრიანი ავტომობილი ცენტრალურ ევროპაში.  
    1907 წელს ქარხანა მონაწილეობდა ლაიპციგის, პარიზის, ბერლინის და სანკ-პეტერბურგის გამოფენებში. მან გახსნა წარმომადგენლობა: გერმანიაში, იტალიაში, დიდ ბრიტანეთში და რუსეტში. ქვეყნის შეიგნით, ანუ იმპერიის საზღვრებში, წარმატებით საქმიანობდა განყოფილებები პრაღაში და ვენაში. ასევე, გაიხსნა განყოფილება ბუდაპეშტშიც. 
    სპორტულ შეჯიბრებებში მიღწეული წარმატებები საწარმოს პროდუქციის საუკეტესო ხარისხზე მიგვანიშნებდა (მათ შორის იყო - ქვეყნის ლამის ყველაზე პრესტიჯულ რბოლაში გამარჯვება - საუბარია სემმერინგზე).  
    1908 წელს L&К -ქარხანამ გამოუშვა უკანასკნელი 2-ცილინდრიანი მოდელი. მას შემდეგ გამოსულ ყოველ ავტომობილს 4-ცილინდრიანი ძრავები ეყენა. 
    იმავე წელს L&К-კომპანიამ დაამტკიცა, რომ შეუძლია კონკრეტული კონსტრუქციული შეკვეთის მიხედვითაც შექმნას ავტომობილი. მან გაიმარჯვა ტენდერში. ეს ტენდერი გამოაცხადა ჩერნოგორიის ადმინსტრაციამ სამგზავრო დანიშნულებით და ასევე, მანქანები მკვეთრი მოსახვევებისათვის, რომლითც ერთდებოდა კოტორი ქვეყნის შუა ნაწილთან ( L&К-ქარხანამ ეს შეჯიბრი მოიგო მოდიფიცირებული ავტომობილის შექმნით, რომლის შასებიც იყო დამოკლებული და მძღოლის სავარძელი მდებარეობდა ზედ ძრავზე).  
     ასაწყობი ხაზის მიხედვით მუშაობის სისტემა იმდენად სენსაციური აღმოჩნდა, რომ სიახლე ყველა გაზეთსა თუ ჟურნალში გაშუქდა. 1930 წელს ამ სისტემის წყალობით, კომაპნიას 25 ავტომობილის დამზადება შეეძლო დღის განმავლობაში. მცირე მოდიფიკაციების შემდეგ კი მისი საწარმოო მოცულობა 95 მანქანას შეადგენდა დღეში. 
    ახალი მოდელები: 4R და 6R - პირველები გახლდნენ, რომელთაც წილად ხვდათ პატივი შკოდას ემბლემა ეტარებინათ. მათი შექმნით კომპანიამ კიდევ ერთი ნაბიჯი გადადგა წარმატებისაკენ მიმავალ გზაზე. ამ მოდელების მცირე მიღწევა იყო დეტალების სტანდარტიზაცია და უნიფიკაცია - გადაცემათა კოლოფის, ღერძების, საწის ნაწილების, ასევე მრავაი სხვისი.
    6R და 4R მოდელები — კომპანიის პირველი ავტომობილები არიან, რომლებიც უშუალოდ Skoda-მარკით გამოდიოდა.  
    1930 წელს შკოდამ II ადგილი მოიპოვა გამოშვებული პროდუქციის და III - მსუბუქი ავტომობილების რაოდენობის მიხედვით ჩეხოსლოვაკიაში. მიუხედავად იმისა, რომ კომპანია რაოდენობაზე პრიორიტეტულად ხარისხს მიიჩნევდა, გადაწყდა რომ ეს სიტუაცია გამოესწორებინათ. 193 წლის 1 იანვრიდან მოყოლებული მლადა ბოლესლავის ქარხანა გახდა "საავტომობილო წარმოების სააქციო კომპანია” (АSAP), რომლის სათაო ოფისიც პრაღაში მდებარეობდა. კომპანია მოიცავდა: მსუბუქ ავტომობილზე მომუშავე ქარხანას მლადა ბოლესლავში, საავტომობილო განყოფილებას პლზენში, სარემონტო დაწესებულებას პრაღაში - "ელკა”, ასევე, ყველა ფილიალს, სარემონტო და კომერციულ დაწესებულებებს. აქციების მთელი პაკეტი კი პლზენში არსებული კომპანიის ხელთ იყო, რომელსაც კვლავ "შკოდას ქარხანა” დაერქვა. მის სათავეში მოვიდა ინჟინრეი - იან ნოვაკი.  
    Skoda Popular-ი მონტე-კარლოს გამარჯვებული გახდა, მიუხედავად იმისა, რომ მისგან ამ შედეგს არავინ მოელოდა.
    Skoda Favorit-ი გახლდათ მოდელი, რომელმაც შეცვალა Popular-ი. იგი ძალზედ პოპულარული მოდელი გახდა მცირე ფასის წყალობით.  
    4 წლის შემდეგ საავტომობილო ბაზარი Skoda-Popular-მა შეძრა ახაილ ტრანსმისიით, რომელმაც 1936 წელს II ადგილი მოიპოვა მონტე-კარლოში. მის შემცვლელად მოგვევლინა - Skoda Favorit, შემდეგ Skoda 1101 (Skoda Spartak), რომელიც 5 წლიანი განვითარების შემდეგ ყველასათვის ნაცნობ Octavia -ში გარდაიქმნა.  
    შემდეგ შეიქმნა Felicia. 1964 წლიდან მოყოლებული 1988 წ-მდე, გამოდიოდა მოდელები, რომლებშიც ძრავი კორპუსის უკანა ნაწილში ყენდებოდა. მხოლოდ "ფავორიტსა” და "ფორმანში” დაიბრუნა აგრეგატმა თავისი ტრადიციული ადგილი.
    Skoda Favorit-ი მიეკუთვნებოდა გოლფ-კლასის ავტომობილებს, მაგრამ თანამოძმეებთან შედარებით უფრო იაფი ღირდა. უნივერსალს შემდეგი სახელი ჰქონდა - Forman. 
    1991 წელს შკოდას ისტორიაში ყველაზე მნიშვნელოვანი ფაქტი მოხდა. იგი უმსხვილესი გერმანული კონცერნის ნაწილი გახდა. საუბარია "ფოლქსვაგენ გრუფზე”. ამ მოვლენის შედეგად სულ მალე ახალი "ფელიციები” შეიქმნა, შემდეგ "ოქტავიები” და "ფაბიები”.  
    ახალი Skoda Felicia-ა Volkswagen -კონცერნის ხელმძღვანელობის ქვეშ შეიქმნა.
    Skoda Auto-ს უკანასკნელი მიღწევა გახლდათ Skoda Superb-ს გაცოცხლება. ეს უკანასკნელი სამოდელო რიგს ჩაუდგა სათავეში. Skoda-მ მას მიანიჭა სახელი მოდელისა, რომელიც 1934-დან 1949 წ-მდე გამოდიოდა. 
    Skoda Suberb-ს I თაობა 1934 წელს გამოვიდა. იგი ჩეხური კომპანიის სამოდელო რიგირს ფლაგმანი გახლდათ. 
    სახელი Superb - უზარმაზარი ტრადიციის მქონეა და ერთი და იგივე მნიშვნელობა აქვს ინგლისურ, გერმანულ და ფრანგულ ენებზე - მეფური, ეფექტური, მდიდრული, კეთილშობილური. ახალი Superb-ი სრულად ამართლებს ამ სიტყვებს. 
    დღესდღეისობით Skoda Auto-საწარმოში 18 ათასამდე ადამიანი მუშაობს. Skoda-ს ავტომობილების 80% ექსპორტისთვისაა გამიზნული და მსოფლიოს 64 ქვეყანაში გადის. ეს წილი კი ჩეხეთის საექსპორტო საშუალებების 9.6%-ს შეადგენს.
    დაამატა: antiwap |
    ნანახია: 1437 | განთავსებულია: 2010/10/24 | რეიტინგი: 0.5/2
    სულ კომენტარები: 0
    კომენტარის დამატება შეუძლიათ მხოლოდ დარეგისტრირებულ მომხმარებლებს
    [ რეგისტრაცია | შესვლა ]
    Copyright anti © 2024